Сите полемики за старт-стоп системот: Многу сопственици на автомобили се жалат, други пак се задоволни

  • By klaster2
  • ноември 22, 2022
  • 0
  • 389 Views

Речиси сите автомобили во последниве години стандардно доаѓаат со систем старт-стоп кој е воведен во масовна употреба со цел, меѓу другото, да заштеди гориво.

Сепак, многу возачи се жалат на старт-стоп системот, па дури и тврдат дека тој воопшто не функционира во многу ситуации, како и дека се сомневаат во економичноста на горивото.

И колку гориво заштедува системот старт-стоп: Голем број автомобилски списанија направија тестови. Просечната заштеда врз основа на нивните резултати е од 4 до 8 проценти.

Овие резултати треба да се земат со доза резерва. Во најголем дел возеле исклучиво низ град, во гужва, а има и други фактори.

Само да кажеме дека компјутерот за мерење не е многу доверлив кога станува збор за прикажување на потрошувачката.

Зошто системот старт-стоп одбива да го исклучи моторот на семафор? Работата на системот старт-стоп зависи од многу фактори. Добива информации од бројни сензори и други системи.

На пример, од сензорот што му кажува дека менувачот е во лер, од сензорот за брзина, бројот на вртежи, температурата на моторот, кабината и надворешната температура…

Исто така, добива информации од сензори кои ја следат работата на акомулаторот. Врз основа на сите добиени информации, компјутерот ќе одлучи кога да го исклучи моторот.

На пример, нема да се исклучи ако штотуку сте стартувале и моторот сè уште не ја достигнал работната температура. Исто така, нема да го исклучи ако моторот се загрее премногу, на пример кога возите во густ сообраќај, затоа е неопходно вентилаторот.

Ако имате премногу потрошувачи во автомобилот вклучен во исто време, системот може да одлучи да не го исклучи моторот за да не се преоптоварува акомулаторот.

Ако надворешната температура е премногу ниска или превисока, системот за старт-стоп исто така може да се деактивира.

Има и други причини: Безбедносниот појас не е врзан. Не е постигната поставената температура во кабината (на клима уредот). Отворена ја хаубата, отвори врата, автомобил на остра угорнина/ удолница, вклучен е систем за помош при паркирање.

Покрај тоа, моторот не се исклучува истовремено кај сите модели. Во некои, системот може да го исклучи моторот дури и пред автомобилот целосно да запре.

На пример кога ќе се запали црвеното светло, го ставате менувачот надвор од брзина и полека одите десет метри до точката за запирање.

Зошто моторот понекогаш стартува иако сè уште стојам?

Различни услови, ситуации и постапки на самиот возач може да предизвикаат стартување на моторот иако автомобилот е сеуште во мирување.

Еве неколку примери: Го помести воланот (за некои е доволно минимално движење), температурата во кабината е зголемена/падна, затоа е потребно да се (зголеми) ладењето/греењето

– Акумулаторот е испразнета до границата на која треба да почне да се полни (ова се случува особено ако имате приклучени многу потрошувачи во исто време)

– Ја тргна ногата од сопирачката. На благ удолнина сте, ја кренавте ногата од сопирачката и автомобилот полека тргна напред

Прочитајте го упатството за вашиот автомобил: Не секој систем старт-стоп е ист, па искуството на возачот може драстично да се разликува.

Oсобено ако акомулаторот е веќе на крајот од својот работен век и не смееме да ги заборавиме различните услови на возење.

Ако веќе имате автомобил со овој систем или планирате да купите, задолжително прочитајте го упатството за употреба.

Запознајте се со тоа како функционира системот старт-стоп. На овој начин ќе знаете што да очекувате во различни ситуации.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.