Познатиот домашен деликатес Еурокрем, произведен од Свислион-Таково, веќе не се прави по традиционалниот рецепт и лиценца на компанијата Гандола од Италија, на кои се навикнати потрошувачите, туку сега има сосема поинаков состав.
Од максималните 10 отсто лешници по стариот рецепт, во новиот состав се само 3 отсто, додека путерот од 9 отсто во новиот крем е намален на 4 отсто.
Зошто производ со различен квалитет сè уште им се служи на клиентите како традиционален деликатес по иста или дури и повисока цена, е под знак прашалник.
Дејан Гавриловиќ од Здружението на потрошувачи Ектефифа вели дека бидејќи е намалена количината на одредени состојки во Еурокрем, тој веќе не е истиот производ, туку различен кој само визуелно наликува на оној на кој сме навикнати.
Вака тврдат граѓаните кои забележале дека вкусот на овој деликатес веќе не е ист. Но, кога е сменет рецептот, зошто и што се случило со италијанската лиценца, Гавриловиќ вели дека никогаш не добил одговор од компанијата Свислион.
– Еурокрем повеќе не се произведува по лиценца на Гандола од Италија, а на амбалажата се гледа дека ова име повеќе не постои. Можете исто така да видите дека сега има помалку лешници, путер и шеќер.
Па состојките на тој производ се сменија и веќе не е Еурокрем на кој бевме навикнати пред неколку децении, туку сега е некој друг производ кој само визуелно наликува на што ние дали.
Тоа го забележаа и граѓаните кои се јавуваат и велат дека вкусот повеќе не е ист. Факт е дека тие веќе ја немаат италијанската лиценца по која е направен Еурокрем, но кога ја загубија и зошто, ниту денеска не добив одговор од Свислион – вели Гавриловиќ.
Имајќи предвид дека Еурокрем, традиционален деликатес, веќе не се прави по истиот рецепт, туку со многу помалку состојки, што го прави производ со послаб квалитет, се поставува прашањето како неговата цена останала иста или сега е уште повисока.
Не знаеме дали плаќаме иста цена бидејќи немаме точен датум кога започна. Граѓаните тврдат дека тоа се случува веќе извесно време, но не знаеме дали е еден месец, неколку месеци или дури години.
Како што се менуваат цените во овој период, невозможно е да се спореди дали овој производ е поевтин или уште поскап откако е направен по новиот рецепт – вели Гавриловиќ.
Тој посочува дека иако компанијата формално нема обврска, требало некако да ги пре дупреди потрошувачите дека повеќе не е истиот производ.
– Кога овој производ ја загуби лиценцата, се сомневам дека менаџментот на компанијата одлучил да продолжи со истиот визуелен бренд за да ги убеди потрошувачите дека е истиот бренд.
Ако веќе ја изгубиле лиценцата, мислам дека требаше да го сменат изгледот на тој бренд, да стават друга боја на пакувањето или друго име за да ги предупредат потрошувачите дека веќе не е исто. Мислам дека тоа би било фер.
И ова не е формално прек ршување на законот, но дискутабилно е дека под исто име и идентитет се продава нешто што веќе не е тоа – нагласува Гавриловиќ.
Цената на еурокремот во последнава година во просек поскапе за најмалку 20 отсто. Во зависност од производителот, Еурокрем поскапе и до 30 отсто.
И покрај тоа што компанијата Свислион без никаква најава или навестување до потрошувачите го промени рецептот на традиционалниот деликатес, а потоа суптилно продолжи да го продава како да е истиот производ, од Ефектива велат дека законот не е прек ршен.
– Формално овде нема никакво пре кршување на законот, бидејќи на новото пакување пишува и количината на состојки. Тоа што се различни во однос на претходните не е прек ршување на законот, би било ако составот не е тоа што го пишува на амбалажата.
Не одговорија на прашањето што стана со рецептот за стариот добар крем на кој сме навикнати од компанијата Свислион за „Блиц Бизнис“.