На денешен ден, далечната 1971 година, првиот сериски примерок на „Застава 101“ излезе од производните линии на старата фабрика во Крагуевац, пишува порталот „Вреле гуме“.
Неговите колеги и современици беа технолошки заостанати во некои претходни децении: Kadett B, VW 1200J, NSU 1200, Škoda 100/110, Ford Escort, Moskvich …
Конкуренти во техничка смисла беа Peugeot 204/304, Simca 1100, Austin 1100/1300. Треба да го споменеме Renault 12 (иако имаше надолжно монтиран мотор) па дури и GS на Citroen, кој во 1971 година се продаваше во СФРЈ по иста цена како ,,Заставата 101”
Застава 101 беше огледало на СФРЈ во автомобилска смисла. Продажбата и опремата во тоа време беа во пораст, по растот на стандардите во текот на 1970-тите.
За тоа сведочи рекордниот број од 88.918 примероци произведени во 1979 година, што денес е сон на модерната FCA во Крагуевац на годишно ниво на производство.
Во тоа време се појави и медитеранското издание, како дел од Медитеранските игри во Сплит, со три врати и интересна опрема во која имаше дури и затемнети стакла. Долго време се сметаше за најдобро и најдолготрајно издание на каросеријата на Z101.
Списоците на чекање порано беа повремени и до половина година, а „кецот“ се добиваше преку врски со некој познаник. Во другите социјалистички земји колите чекаат не 5-6 месеци па и година.
Секоја компонента што би можеле да ја добијат домашните производители дефинитивно би била во ,,Стоеденот”. За Стојадин работеше цела Југославија и цел Југ го купи.
Извоз во Западна Европа. Во Франција интересна верзија на „стојадин“ го доби името „Застава Ногаро“ – каде продажбата одеше одлично.
Дополнително, Стојадин беше лиценциран во Полска во погоните на ФСО. И кога опуштањето го нарушува протокот на компонентите до подвижната лента, спасот дојде во форма на комплетни мотори од Аргентина.
И додека денес проценката кога се планира нов автомобил е задолжителна работа при новинарски тестови, „стоеденот“ имаше моќ да се поистоветува со сопственикот.
Можеше да биде теренско возило, кое минеше низ реките за време на викендите, и динамично возење невидено дотогаш на овие простори.
А во рацете на тие што прават ,,тјунинг” оваа машина ја земаа надградуваа и ја правеа многу посилна и на асфалтот оставаа зад нив многу посилни коли како што се Мерцедесот и БМВ.
Ќе се забележи дека до тој тажен 20 ноември 2008 година, 1.045.458 примероци на Застава 101, која тогаш се викаше „Скала 55“, се симнаа од производствените трки во Крагуевац, а делумно и во Сомбор.
Историјата на Стојадин е полна со искачување, љубов, страст, па дури и долг пад. Но, има и бројка од еден милион што ќе остане неостварениот сон на Fiat 500L.