За Марија само небото е граница: Со 17 години таа е најмладиот пилот

  • By klaster2
  • јануари 27, 2022
  • 0
  • 487 Views

Марија Новиќ на 17 години стана најмладиот пилот во историјата на генералното воздухопловство во Република Српска и БиХ.

Иако првите планови на Воздухопловната академија во Белград биле поврзани со контрола на летот, таа се обучила за пилот уште од своите неполни 17 години, пренесува Српскаинфо.

И еден лет беше доволен за оваа млада Дервенка да сфати дека нејзината иднина е пилотската кабина, облаците и воздушната атмосфера.

Ќе продолжи да тренира како пилот на патнички авиони. Иако би сакала да стои зад командите на во ен авион, таа сепак се гледа себеси како капетан во авион на Ербас.

Марија открива кога првпат ги почувствувала шармите на авијацијата и што ја привлекувало во авионите: Мојот интерес за воздухопловството се појави на 14 години, кога решив да се запишам на Воздухопловната академија во Белград.

Се запишав на курсот „Техничар за спасување во воздушен сообраќај“. Моите први планови и желби беа поврзани само со контрола на летот.

По завршувањето на првата година и постигнувањето успех, ми се отвори можност да посетувам настава во моето училиште паралелно со теоретскиот дел на наставата за пилотите на ППЛ.

Девет испити положив во Дирекцијата за цивилно воздухопловство во Белград на неполни 17 години и се стекнав со право да посетувам практична обука – изјави Марија.

За нејзините први пилотски денови и за тоа како дошла на идеја да го направи својот животен повик, Марија вели: За време на празниците (три месеци) живеев на аеродромот во Суботица и посетував практична обука.

Кога дојдов на обуката, помислив дека е добро еден ден да завршам подобра работа со контролата на летот и подобро да ги разберам пилотите кои се од другата страна на линијата.

Меѓутоа, на мојот прв лет за јужна Србија, кога контактирав со белградската контролна кула, моите планови се сменија.

Сфатив дека професијата пилот е токму она што сакам да го работам и тоа да со голема љубов. Тоа, секако, го препознаа инструкторите.

А особено мојот инструктор Арпад Дудаш, кој не го криеше мислењето за мојот талент и чувство за летање. Така, по еден месец обука, следеше првиот „кам шик“ – првиот самостоен лет без инструктор – вели таа.

Марија досега имала 50 часа летање и имала можност да лета со авиони: Цесна 150, Цесна 172, Пајпер 38.

– На почетокот на октомври полагав пилот за ППЛ, па на 17 години и официјално станав пилот – Марија која следната година планира да лета 150 часа.

– За време на следниот одмор ќе се запишам на теоретска обука АТПЛ во траење од околу 750 часа во Унгарија и ќе ја продолжам обуката како комерцијален пилот (за патнички авиони).

– Кога ќе почне учебната година ќе одам 4-та година на Воздухопловна академија и прва година на Факултетот за транспорт, отсек воздухопловство.

– Исто така, планирам да се запишам и на дообразование на Академија за воздухопловство, Колеџ за стручни студии – контрола на летови. Така, до 21 година, кога тоа е дозволено со закон, можам да почнам да работам како пилот на комерцијални летови – истакнува таа.

– Морам да признаам дека би сакал да бидам во ен пилот, но сепак се одлучив за цивилна авијација. Се гледам како капетан во авион на Ербас, било од домашни или од странски компании – додава Марија.

Оваа млада девојка вели дека сега, во секоја смисла, само небото и е граница: Така може да се каже, иако од една страна е посебна слобода и задоволство, а од друга е полна со ограничувања, одговорности и совесност – заклучува Марија.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.