На денешен ден пред 51 година излезе првиот модел на ,,Застава” , најмодерниот автомобил во Европа

  • By klaster2
  • ноември 17, 2022
  • 0
  • 166 Views

На денешен ден во 1971 година, од производната лента на Застава во Крагуевац излезе првата сериска единка на моделот „Застава 101“.

Овој модел е развиен врз основа на „Фиат 128“, со попречен мотор поставен напред, форма на хечбек и погон на предните тркала.

„Застава 101“ или „Скала“, популарно познати како „Стоеден“ и „Кец“, беше еден од најмодерните автомобили во Европа во тоа време.

Во текот на неговото 37-годишно производство, од 16 ноември 1971 година до 20 ноември 2008 година, произведени се вкупно 1.045.458 примероци од овој автомобил.

Милионитиот примерок беше произведен во 1991 година, а рекордното годишно производство беше во 1979 година, кога 88.918 примероци излегоа од производните ленти.

Во текот на производството, автомобилот беше технички и естетски усовршуван неколку пати, но препознатливата форма ја задржа до крајот на производството.

Во 1988 година го добил името „скала“ и го задржал до крајот на производството. Се произведуваше во варијанти со пет и три врати и најчесто со мотор од 55 коњски сили, волумен од 1.100 кубни метри.

Покрај лимузината, како пикап возило за испорака се нудеше и „застава 101“, која ја произведуваше фабриката за специјални возила „застава“ од Сомбор и се произведуваше до 2010 година.

„Застава 101“ веднаш по почетокот на производството се здоби со статус на „национално возило“ во Југославија и стана најпродаваното возило на Застава.

Поради пристапната цена брзо ги поплави домашните патишта и улици и постигна значителен извозен успех, пред се во земјите од Западна и Источна Европа, но и во светот.

Особена популарност доби во Полска, каде што беше склопен во Фабриката за патнички автомобили (ФСО) во периодот од 1973 до 1983 година.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *