Мирослав ги произведува најголемите опинци: На тој што ќе му бидат таман, му ги поклонувам

  • By klaster2
  • мај 17, 2022
  • 0
  • 414 Views

Занаетите од година во година ги има се помалку и пополека тие стануваат само успомен на некое друго време, кога од нив убаво се живело и со гордост се работело.

Младите не сакаат да се занимаваат со занает, од многу причини, а тие што останаа можат да се избројат на прсти или пак веќе ги нема.

Еден од занаетите кој полека по полека заминвуваат во историјата е опинчарството, односно човекот кој произведува опинци.

Ретки се тие рачно што изработуваат, едне од тие е Мирослав Павловиќ од селото Клока близу Топола на петнаесетгодишна возраст го усовршува овој занает и е еден од последните чевлари во Србија и регионот. За неколку децении од својата работа, тој успеа да направи над 10.000 пара од овие традиционални чевли.

– Не е лесно да се направи еден чифт опинци, бидејќи се се прави на рака. Во зависност од моделот и калапот, бројот на чевли бара неколку часа седење и плетење.

– Претежно се направени од вистинска јагнешка кожа, а најчесто се делат со или без врвки. Пертласица со која изобилува влашкиот регион или сандали со врв кои се најзастапени во срцето на Србија.

Не кријам, не е воопшто лесно да се направи, треба да се ткае, да се украсува и дотерува до детал, вели Миросалв за ,,Рина”

Но, она со што се гордее овој мајстор е опинокот кој не е за сечие стапало, туку само за избраниците, бидејќи поради неговата големина ретко кој би го сакал тој калап.

– Направив толку многу опинци што им одговара само на оние кои знаат да носат големина од број шеесет. Ми требаше повеќе од половина квадрат кожа, околу 100 шајки и преку пет часа работа.

– На оној што вели дека може да го облече,- ќе го подариме, но засега го користиме само како изложбен примерок – додаде овој чевлар.

Не може да каже дека има работа како порано, но се уште работи и нема намера да се откаже од занаетот. Сепак, ретко кој сака да се занимава со оваа работа, сметајќи дека опинците се надвор од мода.

– Најголем дел од потрошувачите се културно-уметнички друштва и фала богу што вирусот сега е зад нас, па луѓето масовно се собираат, свират и купуваат чевли како составен дел од народната носија.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *