Стјуардесата Кристина: Заработуваме добро, одиме на многу дестинации, но јас дадов отказ

  • By klaster1
  • јуни 9, 2021
  • 0
  • 2252 Прегледи

Поранешната стјуардеса Кристина Грабеш (30) објаснува зошто многу млади луѓе од нашиот регион одат да работат во авиокомпаниите на Блискиот исток, и дали е точно тоа дека девојчињата од овие простори ,,паѓаат во рацие“ на богатите шеици.

Како што вели Кристина за ,,Мондо“, највозбудливиот дел од животот на стјуардесата е патувањето низ светот, бидејќи се случува еден ден да заспие во Јапонија и да се разбуди на Емиратите.

Сепак, не секој може да го издржи ова темпо и бизнисот се смета за високори зичен, вели нашиот соговорник. Просечната плата на стјуардесата е над неколку илјада евра, а секој лет и време што ќе го поминат на аеродромот се плаќаат плус.

Источните авиокомпании вработија многу луѓе од нашата област во последните неколку години. Добрата плата и честите патувања привлекуваат голем број на луѓе заинтересирани за оваа професија.

„Работата како стјуардеса е општо популарна насекаде. Авиокомпаниите од Блискиот исток неодамна започнаа да им ги отвораат вратите на девојчињата и момчињата од Балканот.

Нашиот народ ја сака можноста за патување и висока плата. Социјалните мрежи влијаеа на популаризација на работа од стјуардеса. од егзотични дестинации, па затоа сакаат да работат во авионската индустрија “, започнува приказната за Кристина.

“За време на шест години работа во Обединетите Арапски Емирати, забележав дека има многу Балканци. Менаџментот ги препознава квалитетите на нашиот народ, тие веруваат дека сме корисни и пријатни за патниците и изгледаме убаво, што е важно за ова работа, додаде таа.

„Општо, има обиди во деловниот свет да се добие подобра позиција преку влијателен партнер, но јас лично немав такви искуства “, вели таа.

“Многу луѓе мислат дека стјуардесите секогаш се во врска со пилотите,. Таквите приказни се всушност митови и им ште тат само на луѓето што ја работат оваа работа”, додаде таа.

Убавината и изгледот различно се гледаат во Европа и Азија, но девојчињата мора да исполнуваат еден услов.

“Девојчињата треба да изгледаат пристојно. Не се дозволени големи осцилации во телесната тежина и доколку менаџерите забележат вишок тежина, колегите ќе мораат да држат диета.

,, Стандардите за убавина се различни насекаде, но ниту една авиокомпанија не вработува ,,мускули“. Единствениот услов што стјуардесата мора да дофати висина од 212 метри “, додава соговорникот за ,,Мондо“.

Тина откри дека заработува доволно, но и дека секој лет се плаќа различно.

“Најдобриот дел од работата е патувањето и можноста да се запознам целиот свет, како и платата. Се разбира, тоа се разликува од позицијата, заработував 3.000 евра месечно, понекогаш и повеќе. Се зависи од летови, чекајќи на аеродромот “, вели поранешната стјуардеса.

Предноста на оваа работа е обезбедено сместување, така што закупнината не мора да се плаќа одделно.

“Не мора да издвојуваме пари за изнајмување и комунални услуги затоа што имавме сместување обезбедено од работодавачот. Сè што ќе заработиме на крајот на месецот останува само за нас”, додаде таа.

,,Еден од главните недостатоци на работата во авионската индустрија е нередовниот сон. Многу луѓе кои не можат да го издржат брзото темпо на живот и се откажаа.

“Она што им пречи на многу колеги и мене е неправилен сон и физичка напорна работа. Денес се будам на Емирати а заспивам во Јапонија. Може да биде тешко и една од причините зошто се откажав после шест години.

,,Никогаш не знаев што јадев и каде, како и каде спијам. Ако луѓето се премногу приврзани за семејството, не би препорачала да ја вршите оваа работа, бидејќи тие ќе бидат постојано далеку од дома “, вели Кристина Грабеш.

Безбедноста на патниците е на прво место, така што екипажот е во можност да предупреди повеќе пати за една работа, како што е разговор на телефон.

“Патниците не можат да седат со куферите во скут или пред нозе од безбедносни причини. Седиштата што се наоѓаат на патот каде е помошниот излез, секогаш мора да се подигнат поради побрза проодност ако нешто тргне наопаку”, објаснува нашиот соговорник.

Луѓето сакаат да го поминуваат своето слободно време најмногу на Интернет, но мора да плаќаат многу за оваа услуга.

“Во некои компании се плаќа интернет, бидејќи секој знае колку луѓе се зависни од сурфање, и тоа е дополнителна причина компанијата да заработи пари. Дури и патниците кои плаќаат неколку илјади евра за карта треба да купат дополнителни гигабајти, “додаде таа.

Ако еден телефон остане вклучен, ништо нема да се случи, но ако сите патници почнат да зборуваат и да испраќаат пораки, ситуацијата може да биде сериозна.

Како и каде се одмара екипажот за време на долгите прекуокеански летови?

„На долгите летови во авионите има „тајни бункери“ кои се користат за одмор на екипажот. Тие главно се наоѓаат над кабините за патници и се многу тесни, понекогаш треба да влезем со ползење. Во зависност од должината на летот што го имаме три или четири часа одмор“, вели Кристина Грабеш.

Искусните стјуардеси поминуваат неколку минути подготвувајќи ја косата и шминката.

“Кога ќе завршам со мојот одмор, ми требаат 5 минути да се облечам и да изгледам уредно. Многу луѓе мислат дека поминуваме часови на шминкање, но сè е едноставно, по одредено време, девојчињата влегуваат во рутина, “додава таа.

“Одењето без чевли во никој случај не се препорачува бидејќи подот на авионот е многу валкан. Кујната, седиштата, масите пред патниците и тоалетот се бришат со крпа, звучи неверојатно, но вистинито. Приказната дека тоалетот во авионот е највалкан е точно.“, заклучува Кристина Грабеш.