Работодавците се жалат: Плата и до 3 000 евра, но нема кој да работи

  • By klaster1
  • јули 8, 2021
  • 0
  • 4268 Прегледи

Во овој регион сè повеќе недостигаат професионални возачи, особено оние кои поседуваат АДР лиценца, односно кои го положиле испитот за транспорт на течна и опа сна стока во цистерни, потврдија превозниците за „Независне новине“.

Искусните возачи кои превезуваат резервоари со течна и опа сна стока се повеќе се бараат на форуми и огласи за вработување.

А според податоците на превозниците, голем број од нив заминале на работа во земјите на ЕУ во последните години, најмногу поради повисоките плати.

Така, наоѓањето возач на цистерна во регионов денес стана голем проблем, а некои поразвиени земји во светот се бор ат со тоа.

Никола Грбиќ, претседател на Здружението на превозници за меѓународен и внатрешен транспорт на РС, вели дека ситуацијата во Босна и Херцеговина, кога станува збор за возачите, е мнгоу лоша и дека најмногу недостасуваат.

– Меѓу другото, недостасува голем број возачи кои имаат АДР-дозвола, односно кои го положиле испитот за транспорт на течни и опа сни предмети во цистерни.

Тие се подобро платени од обичните возачите на камиони – вели Грбиќ. Според него, најголема причина за недостаток на таков вид возач на овие простори се повисоките плати во земјите на ЕУ.

– Таму заработуваат од 3.000 до 4.000 евра, а тука нивната месечна плата беше од 1.500 (околу 766 евра) до 2.000 км (околу 1.022 евра) – објасни Грбиќ.

Тој посочи дека од 2019 година, повеќе од 5.000 професионални возачи ја напуштиле БиХ. Според Грбиќ, еден од проблемите е и тоа што цената е непрофитабилна

Во Словенија, заработката е трипати поголема

– И, таа исплата ја чекаме од три месеци до една година, а понекогаш дури и не успеваме да ја наплатиме. Ова е голем проблем бидејќи на тој начин не сме конкурентни со Европската унија и не можеме да ги зголемиме платите на нашите возачи – објаснува Грбиќ.

Еден возач на цистерна од Модриша, кој пред неколку години заминал да работи во Словенија за да вози цистерна со течна и опа сна стока, вели дека решил да си замине поради неговата скоро трипати поголема плата.

– Овде на овие простори возев долго време, а сепак ова е ри зична и многу одговорна работа. Не бев задоволен од приходот, затоа решив да заминам – истакна возачот.

Агенцијата за вработување Мојпосао.ба претходно соопшти дека побарувачката за професионални возачи на камиони и цистерни во Босна и Херцеговина се зголемила за седум проценти во споредба со истиот период минатата година. Слично е и со побарувачката за возачи на автобуси.