Примерот на Билјана Рашовиќ, која по 25 години минати во Лондон сака да се врати на Балканот односно Србија и да волонтира да и помогне на својата земја, мајсторски ја отсликува стагнацијата на целиот опшествен систем.
Билјана се враќа во Србија со грст искуство и две дипломи – едната од Факултетот за образование на наставници во Србија, а другата од Универзитетот Гринич во Британија.
Сега многумина ќе прашаат зошто воопшто се враќа? Одговорот е едноставен, краток и крајно човечки – ѝ недостига родната земја и сака да се врати на своите корени.
Сепак, има еден услов, а тоа е да не ја изгуби смислата на животот, да продолжи да го прави она во што е добра и што ја исполнува.
Таа и нуди на Србија доброволно да работи но за жал нема одговор. Засега ниту едно училиште не одговорило на барањата на Билјана.
– Убедена сум дека имам знаење и искуство за кои би можел многу да придонесам, но секој мој обид се покажа како зал уден.
– Пред три години имав обид да живеам во Нови Сад. Со сопругот изградивме куќа на Фрушка Гора. Но, не се чувствував исполнето, бидејќи секој чекор кон придонес кон мојата околина нема да оди далеку. На пример, одржав семинар во предучилишна установа, но се заврши таму – изјави Билјана за Телеграф.рс.
Билјана има богато искуство и во работа со деца со интелектуална попреченост. На пример, таа понудила да одржува дополнителни часови за работа со деца со аути зам, дислексија и други интелектуални попречености.
– Исто така, доколку некој има простор и сака да се приклучи, би можел да организира хуманитарна институција со програма која би била наменета за деца, семејства кои не можат да платат за приватни часови, самохрани родители, родители на минимум, осамени итн.
На крајот на краиштата, ако има такви од вас кои веќе се вклучени во некои добротворни организации (не мора да е поврзано со професијата), а јас би можел да ви помогнам, ве молам контактирајте ме – вели оваа прекрасна професорка.
-Верувајте ми, благодарение на толку години работа, штом видам дете, можам многу брзо да дијагностицирам, дали се работи за хиперак тивност, аут изам…
Постојат ефективни практични методи кои би му помогнале и на детето и на наставникот. Не е некоја огромна филозофија, но мора да ја согледате во пракса за да знаете како да ја примените – објаснува нашиот соговорник.
Најмногу и значи, вели таа, да биде од помош и да придонесе работите во школувањето „да се тргнат од почетна точка“, кои се исти со децении.
– Многу би сакала да се вратам, но не по цена само да седам дома и да не правам ништо. Ако некој сака да ме вработи, не барам надокнада, нека ми каже – вели на крајот оваа прекрасна учителка.