Вратени повеќе од половина автомобили за регистрација, на технички најмногу паѓаат поради ситница

  • By klaster1
  • јули 22, 2021
  • 0
  • 17452 Прегледи

Термин за технички преглед на возилото се чека веќе една недела, а народот направи т.н. повратници. Тоа се возачи кои не успеваат да ја проверат исправноста на автомобилот и имаат рок од три дена да ги отстранат недостатоците за повторно да не плаќаат за прегледот. И ги има повеќе од половина.

Подолгото траење на проверката, од 50 минути до еден час, а понекогаш дури и подолго, исто така придонесува за поголема гужва.

Ова е ситуација од 6 јули, кога започна примената на новите правила и снимањето на целосниот тек на прегледот, што значително го забави целиот процес.

Во повеќето случаи, возачите паѓаат поради ситни дефекти, како што е неисправен трепкач на ретровизорот, светло за трето запирање, заден бришач, недостаток на течност за миење на шофершајбната.

Експертите посочуваат дека е важно сопствениците на нивните возила да ги отстранат сите видливи дефекти пред да дојдат на проверка за да не се враќаат повеќе од еднаш.

Синиша Тодоровиќ, кој работи во белградскиот технички центар, посочува дека обично чекаат од четири до седум дена за закажување.

– Многумина сакаат да донесат возило и да го остават на чекање, но ние не го прифаќаме тоа, мора да обезбедиме состаноци за повратници и тоа создаде гужви – објаснува Тодоровиќ.

– Тешко е да се вклопат оние што доаѓаат за прв пат закажан преглед со повратници кои имаат рок од три дена за поправки за да не плаќаат 6.000 динари за прегледот повторно. Честопати има проблематични ситуации и постои вербален су дир меѓу нив.

Тој посочува дека во просек, половина од возилата се враќаат како неисправни за да ги поправат недостатоците, а околу 30 проценти од нив успеваат да го сторат тоа во тој период. Тој наведува дека имало ситуации кога дошле по седум или осум дена и протестирале зошто мора да плаќаат повторно.

– Тие постојано се јавуваат за да прашаат што треба да биде правилно за да помине, ние им велиме дека сè што постои на возилото мора да се прегледа – посочува Тодоровиќ. – Се што видоа самите треба да се поправи пред да дојдат.

Може да се каже дека читателот на „Новости“, Милан Стевановиќ, помина низ големо патешествие на техничкиот преглед во мало место во Србија.

Бидејќи целиот процес, што вклучува враќање на возачот за да ги поправи дефектите кај механичарот, траело шест часа Како што истакна Стевановиќ, тој ја проверувал исправноста на истата станица во последните десет години и никогаш немало никакви проблеми, бидејќи автомобилот е во одлична состојба и редовно се одржува.

– Дојдов во 8.30 и завршив во 14.30, и за тоа време неколкупати ме испраќаа кај механичарот да поправам одредени дефекти – објаснува Станковиќ.

– Прво, тие открија дека нема течност за стаклото. Кога го ставив и тоа и се вратив, утврдија дека на задното седиште нема трет потпирач за глава, што е ретко за автомобил.

-И го решив тој проблем. Потоа ми рекоа дека не е добра бројка на моторот и ме прашаа дали сум ја сменил. Бев целосно изненаден, но тие брзо заклучија дека сè е во ред.

Кога тој конечно влезе во линијата, направија извештај дека бришачот на задното ретровизор нема целосно вртење, дека фаровите немаат светла за магла и дека третиот стоп светло на задната врата не работи. Тој веднаш отишол да поправи сè.

Како што истакнува, мајсторите му рекле дека светлата за магла не биле ни обезбедени во фабриката за неговиот автомобил, но тој го сторил и тоа и истиот ден се вратил на повторно проверување и конечно поминал технички.

Влада Маринковиќ, од Националното здружение на технички прегледи, посочува дека возачите мора да разберат дека ако дојдат до техничката техника со неисправен автомобил, нема да поминат.

– Точно е дека тие најмногу паѓаат на помали недостатоци, но на контролорите, со сета добра волја, не им е дозволено да пуштаат возило кое е неисправно – вели Маринковиќ. – Сите недостатоци што самите возачи ги гледаат треба да се отстранат пред да дојдат на увид.

Тој вели дека во моментов има околу 1.000 линии кои работат и проценува дека ситуацијата ќе се стабилизира многу брзо во однос на гужвата и луѓето што се навикнуваат на новите технички услови. Како што додава, тоа е веќе подобро отколку што беше на почетокот.

Возачите не треба да чекаат последниот момент да дојде на технички преглед – посочува Синиша Тодоровиќ, контролор на белградска линија.

– Така се јави една жена ден пред истекот на регистрацијата и се пожали дека не можеме да ја примиме, бидејќи не знаеше што ќе направи.

-Секој може техничкиот да го стори на 30 дена пред истекот на налепницата за регистрација, што е сосема доволно за да се поправат недостатоците доколку се утврди дека ги имаат.