Веќе нема да можеме да воземе дизели и бензинаши: Уште еден автомобилски гиганти се префрли на е-возила

  • By klaster1
  • јули 1, 2021
  • 0
  • 11600 Прегледи

Се повеќе авто гиганти најавуваат целосен пресврт во производството. Информациите за исклучување на производството на дизел и бензин се толку чести во последно време што се создава впечаток дека наскоро ќе возиме  само електрични автомобили.

Многу познати брендови дури започнаа детално да зборуваат за роковите и кампањата за драстични промени, па веќе е сигурно дека ќе мора или ќе сме принудени да возиме електрични автомобили.

Германскиот автомобилски гигант Фолксваген е последниот во низата производители на автомобили кои најавија целосен премин во електричен погон.

Компанијата објави дека ќе престане да продава возила со класични мотори со внатрешно согорување (СУС) во Европа помеѓу 2033 и 2035 година.

Претходно, британскиот производител на луксузни автомобили „Јагуар“ објави дека сите негови модели ќе бидат електрични до 2025 година, а слични најави стигнаа и од „Фиат“, кој планира постепено да се префрла на електрични возила меѓу 2025 и 2030 година Затоа фабриката во Крагуевац се надева дека ќе произведе еден од новите електрични автомобили.

„Генерал моторс“ исто така тврди дека „најегзотичната хемија на батериите од сите“ е на работ на комерцијализација, додека „Тесла“ и Илона Маск веќе најавува производство на нов вид батерија која ќе има шест пати поголема моќност, зафаќа помалку простор и трошат помалку енергија.

Со оглед на тоа што многу земји, вклучително и Норвешка и Велика Британија, веќе објавија дека ќе започнат да ги забрануваат традиционалните СУС мотори во следните пет до десет години и ќе ги поддржуваат своите граѓани во префрлување на електрични возила,

Се чини дека е само прашање на време кога и на овие простори ке дојде до одраз ова . Тоа практично би значело дека наскоро нема да има повеќе бензински пумпи на нашите патишта.

Шефот на одделот за продажба на Фолксваген, Клаус Зелмер, го коментираше трендот на електрификација на нови возила и очекуваниот крај на продажбата на бензин и дизел, велејќи дека тоа е неизбежно и дека – „тоа зависи само од земјата и производителот кога ќе се спроведе “.

Извршниот директор на Фиат, Оливие Франсоа, рече дека италијанската компанија сака да обезбеди пристап до електрични автомобили на повеќе луѓе и дека дел од нивниот план е да ја подобрат инфраструктурата за полначи и да придонесат за подобрување на квалитетот на воздухот.

“Ова ќе биде драстична промена за Фиат. Одлуката за воведување на новиот Model 500 во исклучиво електрична верзија беше всушност донесена пред пандемијата.

Дури и тогаш, бевме свесни дека светот не може да толерира повеќе компромиси. Сфативме дека тоа е важно е нешто, ајде да го сториме тоа порано, поради планетата Земја “, рече Франсоа.

Аналитичарите на Морган Стенли проценуваат дека глобалната продажба на електрични возила може да порасне за 50 проценти или дури и повеќе оваа година, додека продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување може да скокне помеѓу 2 и 5 проценти.

Во нивната анализа тие исто така предвидуваат дека глобалната достигнување на електричните возила ќе достигне 4 проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.

Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии.

Кина во моментов води според она што аналитичарите го нарекуваат „златно доба за електрични возила“ (ЕВ). Охрабрени од државните субвенции, кинеските возачи купуваат околу половина од сите нови ЕВ-уреди во светот, а тамошните индустријалци ја изградија најголемата инфраструктура во светот за производство на батерии.

На добар пат е и Норвешка, така што оваа скандинавска земја планира да продава исклучиво електрични автомобили до 2025 година. Во моментов, секој втор продаден автомобил во Норвешка работи на електрична енергија.

Возачите кои ќе решат да ги заменат своите стари автомобили, бензински или дизел погон, со електрични или хибридни возила, можат да заштедат повеќе од 500 динари на гориво само на секои 100 поминати километри.

Исто така, одржувањето на електричните возила е многу поевтино од сервисирањето на класичните автомобили, а како значителни предности, експертите ја посочуваат еколошката компонента, како и мирното и тивко возење, подобро забрзување и повеќегодишна гаранција на погонската батерија.